o5M blogja

A blogom sok mindenről szól, igazából egy kategóriába sem tudnám besorolni. A belőlem ömlő gondolatok tárhelye ez. Ha érdekel az én látáspontom, vagy meg akarsz ismerni, akkor olvasd!

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

SP, avagy Kérlek hogy 3...

2010.03.19. 19:16 | o5M -> Bradács András | Szólj hozzá!

SPnek új klippje jelent meg néhány napja, amely akár a Kérlek hogy 3 címet is viselhetné...

A héten valamelyik nap Rió barátom szólt, hogy SP ismét előállt egy színvonalas zenével (bár gondolom ez régi csak most jött klipp) és klippel, amit a Viva sugároz. Sajna nekem nincs kábelTV-m pénzhiány miatt (meg am is ki a tököm nézné amikor egész héten nem vok itthon...), így én ellátogattam a youtube-ra és ott néztem végig ezt a csodálatos alkotást. 

Aki nem ismerné SPt (mivelhogy voltakolyanok akik a napiszar botrány után is csak hírből hallottak róla), olvassa el az életrajzát az oldalán. Gondolom sokmindent lefed, meg van amit nem, én az egész pályafutásából annyit fogtam fel, hogy anno egyszer mutattak néhány zenét tőle és azok még jók voltak. Egyéb, zenével foglalkozó oldalakon is olvastam már róla, elég tehetséges egyénnek írták le, mint pályakezdő rappest, a baráti körömben is sokan szívesen hallgatták a régi számait.

AZTÁN... történt, hogy sokáig teljes képszakadás, sehol semmi nem volt, mégcsak a szél sem fújt felőle semmi hírt. Gondolom ekkor szerződött le a Bedlam Records-sal, hazánk egyik mainstreem zenei "kiadójával", aki olyan "nagy neveket" (hahahaha :D ) foglal magában mint Papa Jo, a V.S.O.P., MC Tia Baby (ez ki a tököm?) és Pixa. Aztán hirtelen megjelent egy klip Kérlek hogy II. címmel (illetve megtaláltam youtube-on). Mondom miafasz? Volt egy is? Gyors megnéztem azt is. Ez egy kis "házivideo" volt, már itt is egy amolyan 80 as évekbeli rajzfilmes kisfiúra emlékeztetett az öltözéke, a kinézet kb olyan 15 éves emberkének mutatta, és bár még valamennyit ért a zene is, egyszerűen nem bírtam végighallgatni... 

Aztán jött a Kérlek hogy II. Itt már az említett "kiadó" kötelékei között készült a klipp, nem sokban különbözik az elsőtől. Mármint mentalitásban. Az egész R'n'B-s beütést kapott, jobb minőségű klipet, egy műmuffal egyetemben (ha yol emléxem vmi színésznőcske volt). 

Jelent még meg egy Holnaptól klip ami az összes közül szerintem a legjobb lett, majd a Kép maradsz video (nem linkelgetek, youtubeon megkeresed ha érdekel).

És a végén jött ez. Szerda délután leültünk a gép elé, hogy a haver megmutassa a MŰVET. Ismét a jól ismert "kérlek" duma. Ismét vmi műmuff. SP megmutatja, hogy milyen kemény. A klip elején vmi vallatószobába kerül, az egyik rendőr lekapja a fejéről a kapucnit. Ő mint a rendszer ellensége, lázadó, Rebel of Hungary, straight outta' Sopron visszaveszi azt. Hát majdnem összeszartam magam a röhögéstől... Aztán megláttam a táncos brigádot. Bad boyz (v mi a lófarok a nevük). Ők megérnek még egy külön szót. Én kurvára kiakadtam, amikor anno megláttam őket a Csillag születik című műsorban. MI A FASZT KERESTEK AZOK OTT? Milyen jogon álltak ők oda? Nem úgy volt hogy tehetségkutató volt? Jó persze a pénz meg minden. De előre koreografált (gondolom normál koreográfussal, támogatással, meg mintha már előtte is SPvel dolgoztak volna ergo fizetett táncosok, na mind1...) táncot előadni a full kezdők ellen... Szép, mondhatom... Ez a magyar SÓBIZNISZ. A továbbiakban még betörte az üveget a súlyzójával (én mondjuk azt vártam h fejbenyomja a csajt, vagy legalább az üvegszilánk a fejébe áll), majd elvitték a rendőrök.

Összegzésként: a zene elektronikus, mintha egy régi játékban hallottam volna anno a theme-t, vmi keverék szar, amolyan populáris cucc. A tánc égő, bár sajátosnak tűnik, de van pár olyan lépés amit tuti MJ-től nyúltak. A mondanivaló (az éves hanyatlással megegyezően) eljutott a semmi szintjére. Remélem van még pár ilyen zenéje és lesz is pár. Tudom, hogy a politikai, és egyéb szövegek nem a legkellőbbek a magyar zeneiparban, de ez már azért gáz sztem. Tipikus példa, hogy hogy sikerült egy elég jónak induló emberkéből egy divatmajmot faragni. Amolyan ma használatos férrevágott, vasalt-zselézett frizkó, olyan ruhák amiket értelmes ember a kukába dob. A stylistok és egyebek remek munkát végeztek, grat.

Sikerült a srácból egy tinibálványt csinálni. Ha valakinek van ideje, érdemes megnézegetni a "puszcsi, I (szivecske) SP" kommenteket írógatók youtube profilját. 12-16 éves lányok. Gondolom a megélhetési szint alján vannak...

Végezetül: Eszem-faszom megáll, hogy mi megy ebben az országban! EMO, ilyen divatfigurák és a kurvák. Gratulálok! Csak így tovább és elérjük azt a szintet, ahol teljesen irányíthatóak leszünk, avagy a tökéletes fogyasztók. Még diktatúra sem kell majd...

És SP. Kérlek, hogy... Vagy fogd be, vagy értelmeset.

A bejegyzés trackback címe:

https://o5msblog.blog.hu/api/trackback/id/tr41852969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása